Cutiile de viteze automate, o descoperire care a adus un randament mai bun in cazul masinilor obisnuite

Cutiile de viteze automate, o descoperire care a adus un randament mai bun in cazul masinilor obisnuite

Astazi mai toate masinile au cutii de viteze automate, soferii conduc in siguranta si ating viteze mai mari decat in trecut, cand parintii tinerilor de astazi erau invatati cu cutiile de viteze manuale, care de multe ori le dadeau batai de cap. Cele mai populare modele sunt cutiile de viteza automate tip DSG, care are in componenta sa doua cutii de viteze manuale, functionarea sa fiind gandita ca o singura cutie de viteze. De ce s-a ales o cutie automata in locul celei manuale? Cea automata DSG gestioneaza mai bine consumul de combustibil, nu exista pierderi de cuplu de la motor catre roti, mai ales la schimbarea rapida a treptelor, in doar opt milisecunde se realizeaza trecerea de la trepte inferioare in cele superioare, se anticipeaza astfel schimbarea vitezei.

Trecerea inversa din treapta superioara in cea inferioara se face in 600 milisecunde. Daca vorbim de cutiile automate DSG cu ambreiaj umed, atunci eficienta e mai scazuta, in general cutiile automate DSG cu MECATRONIC dsg solicita schimbari mai dese de ulei, uleiul trebuie sa fie special, sa aiba aditivi, pretul fiind destul de mare. De altfel, pentru ca o cutie de viteze sa functioneze ireprosabil un MECATRONIC dsg trebuie inlocuit periodic intr-un service autorizat de preferat. Cea mai buna cutieze de viteza automata in 7 trepte are conceptie modulara, ambreiaj dublu, module unitare, inclusiv la nivelul mecatronic, ambreiajele au frecare uscata, pompa de ulei e actionata electric, uleiul se raceste natural, fara a fi nevoie de un radiator.

Cutiile de viteze automate se intretin mai usor, performanta e mai buna la drum lung, schimbarea vitezelor se face foarte rapid, dupa cum am vazut, siguranta la schimbarea vitezelor e mai mare, nu exista pericolul sa se blocheze sau sa functioneze defectuos, cauzand astfel accidente nedorite. La unele modele de cutii de viteze intalnim doua programe de rulare, pentru regim normal si sportiv. Diferenta este data de cursa mai lunga la cuplarea treptelor superioare pentru regimul sportiv, treptele interioare fiind activate intarziat.

Share Button

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *